24 April 2009

Jangan Memandu Ketika Mangantuk...Buruk Padahnya...



Alhamdulillah.. bersyukur kehadrat Allah kerana telah menyelamatkan aku daripada mengalami kecederaan yang teruk dalam kemalangan di atas. Kejadian yang berlaku pada 15 April 2009 jam 10:30pagi dalam perjalanan ke Muadzam telah memberi pangajaran supaya jangan memandu ketika mengantuk.

Memang aku akui aku mengantuk sebelum itu dan ingin mencari tempat untuk berhenti tetapi memikirkan tempat dituju begitu hampir, aku bukakan tingkap dan teruskan memandu.Bila aku sedar, kereta aku dah berpusing dan aku membalas stering dan akhirnya aku hanya mampu melihat kereta menggelungsur ke arah pokok dan terus "berdentum"....

Mujurlah tidak diserang sakit jantung, aku terus melihat mukaku yang terkena serpihan kaca, Alhamdulillah tiada darah yang keluar... Aku terus melihat kakiku... Alhamdulillah semua berkeadaan baik.

Aku keluar dan melihat kerata, bahagian belakang tiada apa, bahagian hadapan cermin retak dan bahagian sebelah kiri remuk... Aku terbayangkan apa akan berlaku sekiranya ada isteri dan anakku atau sahabatku yang berada disebelah.. mungkin mengalami kecederaan teruk....

Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah...

Jadi... Janganlah memandu ketika mengantuk, rehatlah sebentar walaupun destinasi anda telah hampir...kerana mungkin anda tidak sampai dengan selamat...

Selamat memandu...

Tiada ulasan:

Template by:
Free Blog Templates